Jumaat, 25 Julai 2014

Biskut Cream Cheese Oreo

Assalamualaikum. ....

Hasil jari jemariku yang menyentuh skrin note 2 ku untuk melihat-lihat resepi biskut raya di facebook....mataku tertarik pada satu biskut yang tidak ku tahu namanya....owner yang post resepi tu pun tak meletakkan nama pada biskut yang menarik itu....lantas saya menarik perhatian suami tercinta untuk meneruskan program ketuk-ketuk ramadhan kami hehe....wahhhh berpujangga tuuuuu huhu...biskut ni sangat mudah dan cepat untuk disediakan...yang penting rasanya juga boleh tahan....yummmi...saya bagi nama biskut ni ikut suka hati saya je la hehehehe....

Sangat mudah....saya dan my hubby buat sambil tengok tv je :)


BAHAN-BAHAN :

Biskut Oreo
Biskut Marie
Cream Cheese (saya guna jenama Tatura milk)
Coklat masakan
Coklat Rice

CARA PENYEDIAAN :

1. Hancurkan biskut oreo dan biskut marie. Pastikan betul-betul hancur...macamana??? Suka hati..my hubby masukkan biskut dalam plastik dan ketuk guna ulu lesung batu hehe. Gaul rata biskut dalam bekas.
2. Masukkan cream cheese dan gaul lagi sehingga adunan sebati
3. Bentukkan adunan. Bulat, lonjong, petak atau tiga segi..ikut suka hati
4. Celup adunan yang telah dibentuk ke dalam coklat masakan yang telah dicairkan...gunakan kaedah double boil
5. Tabur coklat rice selepas celup adunan tadi
6. Masukkan biskut ni dalam peti ais untuk mendapatkan rasa yang lebih sedap...hehe


# cuba jangan tak cuba....tak ada oven bukan alasan lagi :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan