Selasa, 1 Julai 2014

"Yes Awak Pregnant"....

Assalamualaikum. ...

3 Februari 2014

"Yup..confirm awak pregnant"....gembira dan sangat terharu bila doktor sahkan I'm pregnant...macam tak percaya siap tanya dua kali pada doktor...

Actually lepas 4 hari miss period saya dah buat pregnancy test...dalam hati sangat berharap keputusan adalah positif...walaupun dah banyak baca artikel yang menulis bahawa lepas dua minggu miss period adalah masa terbaik untuk buat pregnancy test tapi rasa tak sabar dalam diri ni membuak-buak untuk buat ujian tu...keputusan pada ketika tu sangat tidak meyakinkan...ada jalur sikit tapi nampak macam bayang-bayang sahaja...

Saya tak nak mengharapkan apa-apa masa tu...my hubby pun dah cakap tunggu lama sikit baru buat lagi...tak lama selepas tu cuti tahun baru cina menjelang...saya dan suami pulang ke kedah (kampung suami)...sepanjang berada di kampung suami, saya berdebar-debar bimbang period datang...alhamdulillah period tak datang hehe...

Balik sahaja ke KL genap 14 hari saya miss period....sebelum sampai rumah saya minta husband singgah kat farmasi untuk beli urine pregnancy test (UPT) .... Saya beli dua...satu yang murah dan satu yang mahal sikit... (kononnya kalau mahal result lebih meyakinkan..hehe...dalam pukul 6 petang kami sampai di rumah sewa kami....saya terus membuat ujian kehamilan...sangat excited hehe...walaupun sudah tahu bahawa waktu pagi selepas bangun tidur adalah waktu terbaik untuk membuat ujian tu tapi saya tak peduli hiiiii....

ni result guna upt yang murah sikit...murah ke mahal tak ada beza sangat pun..yang penting alat berfungsi dengan baik...:)

SENYUM SAMPAI TELINGA....

Nak menjerit rasanya bila tengok ada dua line kat alat ujian kehamilan tu....cepat-cepat turun bawah tunjuk kat husband. ..my husband tak terkata...dia sebenarnya tak berapa faham bagaimana cara alat tu berfungsi..dan katanya dia takut nak gembira sangat...bimbang tiba-tiba jadi negatif...tiba-tiba my hubby cakap " lepas solat maghrib nanti ayang test sekali lagi kalau result macam ni lagi kita terus pergi klinik ye"...hehe...jelas sekali muka berdebarnya

Lepas solat maghrib sekali lagi saya buat pregnancy test...dan yessss result masih sama...saya tunjuk pada suami tapi dia buat-buat tidur..jelas sekali dia takut sebenarnya...bila dia tengok masih dua line..terus dia ajak pergi klinik...di klinik muka my hubby sangat nervous. ..nak tergelak pulak rasanya...bila doktor dah sahkan saya dah mengandung 6 minggu my husband senyum sampai telinga...balik rumah je terus call family dan mesej semua adik beradik hahaha...gembira bila kali pertama dapat tahu diri ni sedang mengandungkan anak suami tersayang....hanya Allah yang tahu betapa bersyukur dan gembiranya saya saat itu.... :):)

# Happy bila tengok husband sangat happy...alhamdulillah :):):):)
# Mood teringat kenangan dapat tau diri ni hamil 6 minggu...sekarang dah nak masuk 7 bulan..alhamdulillah...:):)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan