Rabu, 25 Jun 2014

Surprise Birthday Party Untuk Suami

Assalamualaikum


30 Disember 2013...genap umurnya 25 tahun...inilah kali pertama saya nak sambut besday suami...sangat teruja...macam-macam blog saya lawati untuk cari idea nak kasi surprise kat husband...

Hari tu saya ada meeting kat sekolah...my hubby pulak ada di rumah..so susah sikit nak buat persiapan kat rumah...mula-mula saya bercadang nak ajak abang makan kat luar tapi mesti dia banyak tanya pulak "kenapa nak keluar" sebab saya ni kalau dah balik kerja malas sangat nak keluar...so I tawakal...

Balik sahaja dari sekolah saya terus menuju ke kedai kek Pistachio untuk beli kek birthday abang.Pilih punya pilih alhamdulillah ada yang berkenan..

Kek besday hubby...yummiiiii

Lepas tu saya terus memandu laju menuju ke Kedai Bunga...puas cari kedai bunga hidup..nasib baik teringat ada satu kedai bunga hidup di Sri Gombak...Kedai Heart to Heart Florist & Gift....terus tempah dan duduk rehat-rehat sekejap kat dalam kedai bunga tu sambil tunggu tauke kedai hias bunga tu cantik-cantik...

Bunga untuk hubby..puas cari bunga yang sesuai untuk lelaki :)

Sebelum balik singgah kat JM Nasi Beriani...tempah nasi beriani untuk dijadikan menu utama party cik abang...sambil tunggu nasi siap dibungkus saya masih mencari idea macamana nak buat surprise untuk abang...


Sampai sahaja di rumah suamiku tak ada di ruang tamu...biasanya time macam ni dia rehat-rehat kat ruang tamu sambil tengok tv...tiba-tiba dengar bunyi orang tengah mencetak kat bilik atas...yessss...my husband tengah buat kerja kat atas...so saya boleh guna ruang bawah untuk sambut birthday abang...

Saya naik atas macam biasa salam cik abang dan sembang-sembang sikit...lepas tu cakap kat my hubby nak masuk bilik sekejap...padahal...saya turun bawah berlari pergi ke kereta... keluarkan semua barang yang saya dah beli tadi dan setup baik punya kat ruang tamu....

Siap je setup...saya terus panggil my hubby...."abang...abang..abang "....bila dia tanya kenapa... saya hanya terus panggil...hihihi. ..bila my hubby turun...dia terberhenti di tengah-tengah tangga dengan muka terkejut....SURPRISE!!! tu je ayat yang keluar dari mulut saya....senyum sampai ke telinga cik abang tu....ayat pertama dari dia.."thank u ayg..tak pernah orang buat macam ni kat abang" hiiii sangat berpuas hati dengan ucapan tu....

muka orang kusut masai tengah buat kerja hehe...happy birthday syg :)
Apa lagi jom fikir macamana nak celebrate hari-hari penting kita dengan si dia sehingga boleh menggembirakan pasangan kita...yang penting jangan mengharapkan orang buat sesuatu yang special untuk kita kalau kita pun tak nak buat sesuatu yang menggembirakan orang lain...


# Mood mengimbau kenangan bahagia sepanjang bergelar isterinya ....apa yang lebih membahagiakan....sedang menanti kelahiran cahaya mata pertama tak lama lagi....alhamdulillah syukur....ameen....:))))))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan