Khamis, 3 Julai 2014

Pernah Menang Cabutan Bertuah??? -Lucky Draw-

Assalamualaikum....


Nombor 040!!!!...tahniah...alangkah seronoknya kalau nama atau nombor kita dipanggil untuk menang cabutan bertuah...walaupun hadiah tak best tapi kita tetap seronok sangat kan...rasa diri ni bertuah sangat haha...

Anda pernah menang cabutan bertuah???...setiap kali ada cabutan bertuah...ayat ni kerap saya dengar..."orang yang menang cabutan bertuah ni memang orang yang ada luck je"..."balik - balik muka yang sama je la"..."memang ditakdirkan aku ni tak bertuah"...haha macam-macam...actually saya pun pernah keluarkan ayat-ayat tu hihihi...

Kali ni saya nak kenang balik cabutan bertuah yang pernah saya menang...kalau tak buat entry ni makin tua makin lupa la..

Semasa Sekolah Menengah
Tak pernah dapat pun...apa-apa event yang ada lucky draw memang tak pernah memihak pada seorang wanita yang bernama Siti Nur Fatimah ni....huhu...time ni saya adalah seorang manusia yang gemar mengeluarkan ayat-ayat sedih macam kat atas tu...hiiiiii

Semasa di Institut Perguruan
Macam biasa saya bukanlah seorang pemenang cabutan bertuah...tapi itu pada awalnya sahaja...hehe...kali pertama dalam hidup saya menang lucky draw ialah semasa program Bahan Bantu Mengajar di institut perguruan....ingat lagi ayat yang keluar dari mulut saya masa ambil nombor tu..."malas la nak ambil, confirm tak dapat"...kawan saya yang bertugas menjaga nombor siap bagi ayat semangat lagi..."takpe imah mungkin kali ni ada luck...caiyok haha"...dan masin sungguh mulutnya...saya bertuah kali ni...happy sangat walaupun hanya menang tupperware huhuhu

Mesti berdebar dan ternanti-nanti nombor yang bakal disebut  setiap kali orang nak buat cabutan kan hihihi
Ini pulak kisah kali kedua saya menang....anjuran koperasi instutut perguruan...semakin banyak beli barang semakin besar kebarangkalian untuk menang haha....kebetulan saya shoping baju dan seluar sukan institut kat situ masa tu...baju dan seluar sukan tu kan mahal...of course la saya dapat banyak kupon cabutan tu....dan ternyata saya menang...hahaha...sangat gembira walaupun just menang hamper...

Kali ketiga pulak....kali ni saya menang di sekolah tempat saya berpraktikum...semasa mesyuarat PIBG...mula-mula guru pembimbing saya menang...dan lepas tu anak buah dia pulak menang...sape lagi??? Saya la...yeayyyy...hadiah macam biasa tak la best sangat tapi tetap seronok yang melampau hahaha...kali ni saya menang towel.....

Zaman Kerja
Sekolah tempat saya bertugas akan mengadakan cabutan bertuah setiap kali jamuan hari guru yang disponsor oleh PIBG...hadiah-hadiahnya boleh tahan grand jugak...so of course I sedih kalau tak menang apa-apa hahaha ....

Tahun pertama bekerja....memang tak ada rezeki...tak menang apa-apa...sadis betul...tapi saya tetap cool...tak keluar modal tak rugi apa-apa hahaha...

Tahun kedua bekerja.... pada mulanya dah frust nama saya tak naik-naik...bila dengar je wakil PIBG sebut "cikgu"...cikgu-cikgu melayu semua tersengeh-sengeh sambil memandang satu sama lain...saya ni bertugas di sekolah cina bila wakil PIBG sebut "lao shi" memang tak ada harapan la hahaha...dan tiba-tiba..."Cikgu Siti"..owhhh I sorang je cikgu melayu yang bernamakan "Siti" hehe...alhamdulillah kali ni dimurahkan rezeki....inilah hadiah lucky draw yang paling best saya pernah dapat....hiiii

LED LCD TV 42 Inci....oo yeayyyy...alhamdulillah :)))...senyum sampai telinga kan hehe
Tahun ketiga bekerja...kali ni tak ada rezeki....tak dapat pun...isk3...tapi saya tak kisah...orang lain pun nak dapat jugak...dah pernah dapat dah la tu huhuhu....


# seronok lain macam tau menang cabutan bertuah ni...walaupun hadiah tak best tapi tetap seronok...doa-doa la kita selalu dimurahkan rezeki menang cabutan bertuah hehehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan